У першу неділю листопада українці вшановують працівників соціальної сфери – людей, головною цінністю яких є любов до ближнього. Людей, що прийдуть на допомогу в найскладніших ситуаціях, нададуть підтримку усім хто її потребує незалежно від віку та соціального статусу, знайдуть теплі слова для кожного.

Напередодні свята, 31 жовтня, у Сунківському будинку культури територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) для соціальних працівників району було організовано урочистості. Гостями яскравого свята були керуючий справами виконавчого апарату районної ради Володимир Тарахтій, заступник голови райдержадміністрації Сергій Глізнецов, депутат районної ради, голова районної організації ветеранів України Сергій Латенко, керівник ради сільських голів району Віктор Кравченко.

Про досягнення працівників центру інформувала директор Галина Кравченко.

74919340 368053603919046 4513561198423179264 n

Гості дякували за нелегкий труд усім, до кого приходять з проблемою, а йдуть з надією, та побажали якнайбільше щасливих вирішень питань, з якими звертаються люди. Володимир Тарахтій та Сергій Глізнецов вручили Почесні грамоти районної ради та райдержадміністрації кращим працівникам центру.

Додавали позитиву та створювали настрій у залі аматорський хор «Онуки Дорошенка» і місцеві юні таланти. А наостанок, за гарною українською традицією усі зібрались за щедрим столом, продовжуючи тепле спілкування та обмін думками.73036729 462914861000865 8740151738897530880 n

Головне - розвиток бізнесу в районі

31 жовтня заступник голови районної ради Василь Латенко взяв участь у роботі міжвідомчої комісії районної державної адміністрації з питань протидії корупції, детінізації виплати заробітної плати в районі.

Розглядалось питання про причини нарахування заробітної плати менше мінімальної плати менше мінімально встановленого рівня найманим працівникам у серпні та вересні 2019 року.

Доповідали Олександр Коваленко, в.о. начальника Смілянського управління Головного управління Державної податкової служби у Черкаській області, та Любов Рак, начальник фінансового управління райдержадміністрації.

Керівники окремих підприємств району, що за інформацією податкової служби потрапили у списки порушників, надали пояснення про причини порушень та наміри з їх подолання.

Проте, як відзначив Василь Латенко, ця бесіда не мала метою залякування чи пресингу малого та середнього бізнесу, а саме – розібратись в причинах можливих проблем його ведення та надати можливу допомогу у становленні і ефективному функціонуванні. Адже головною метою державних органів та органів місцевого самоврядування є соціальний і економічний розвиток територій, що напряму пов’язано із створенням робочих місць, розвитком виробництва, ринку послуг, торгівлею – усього спектру галузей економіки, які наповнюють районний бюджет, покращують рейтингові показники району.

Обласний депутатський корпус солідарний з районним

В Україні триває формування ефективної децентралізованої системи місцевого самоврядування. Його завершенням має бути проведення чергових місцевих виборів восени 2020 року  на новій територіальній основі громад і районів.

Реформування районного рівня – це компетенція виключно Верховної Ради, отже добровільного етапу, як у випадку з об’єднанням громад, не буде. Крім того, щоб створити нові спроможні райони, Парламент змушений буде завершувати процес об’єднання громад в адміністративний спосіб.

Робота з планування майбутнього територіального устрою окремих областей вже триває. У більшості областей є чітке розуміння, як виглядатиме їх новий поділ на райони і громади.Та доки остаточні рішення не прийняті, громади мають час об’єднатися добровільно, а представники районів – висловити свою позицію, запропонувати рішення, у тому числі -  під час експертних обговорень та дискусій, що тривають в регіонах.

Щодо Черкаської області Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України розроблено проект моделювання системи адміністративно-територіального устрою Черкаської області, за яким нині цілісна територіальна одиниця, Смілянський район Черкаської області, за не зрозумілими критеріями ділиться між Звенигородським районом, до якого відокремлено найпотужнішу Ротмістрівську об’єднану територіальну громаду, та Черкаським районом, до якого віднесено м.Сміла та решту об’єднаних територіальних громад.

Депутати Смілянської районної ради на п’ятдесят першій сесії висловили своє критичне ставлення до такого устрою та вирішили звертатись до вищих органів влади щодо свого бачення проблеми, обґрунтованого та схваленого рішенням № 51-19/VІІ від 28 серпня цього року, яке публікувалось виданням «Смілянські обрії» та було оприлюднено на офіційному сайті ради.

Пропозиції Смілянської районної ради щодо утворення окремої п’ятої  адміністративно-територіальної одиниці, межі якої мають збігатися з межами госпітального округу з центром в м. Сміла із включенням до його складу територіальних громад Смілянського, Кам’янського, Городищенського та Корсунь-Шевченківського районів була визнана слушною У Міністерстві розвитку громад і територій України. Думку депутатів у Міністерстві доводив заступник голови районної ради Василь Латенко з депутатом Василем Мельником.

Цими депутатами та депутатом Віктором Золотоверхим проведено ряд зустрічей у представницьких органах пов’язаних районних рад. Проте процедура подання пропозицій щодо АТУ для врахування Міністерством розвитку громад і територій передбачає схвалення їх обласною радою й подання обласної державної адміністрації. І, врешті, за підтримки першого заступника голови обласної ради Валентина Тарасенка та депутата обласної ради Наталії Кравцової питання про звернення депутатів Смілянської районної ради щодо змін до проекту моделювання системи адміністративно-територіального устрою Черкаської області було розглянуто і підтримано тридцять другою сесією обласної ради.

Під час голосування цього важливого питання у сесійній залі були присутні 51 депутат. З них голоси за підтримку звернення віддали 44 депутати, що дало можливість прийняти рішення, та дев’ятеро не брало участі у голосуванні. При цьому жодного голосу проти не було, але фракція партії «Відродження» у повному складі «проголосувала ногами», будучи відсутньою у сесійній залі, а фракція ВО «Свобода» хоч і брала участь у роботі пленарного засідання, та все ж повним складом не голосувала. Присутні на сесії депутати усіх інших політичних сил: ПП ВО «ЧЕРКАЩАНИ», ВО «Батьківщина», УКРАЇНСЬКОГО ОБЄДНАННЯ ПАТРІОТІВ – УКРОП,  Радикальної партії, депутатських груп «Основа» і «Шевченків край», позафракційні, віддали голоси за прийняття рішення.

Якою б не була воля обласних обранців, районна рада поважає вибір кожного. А усвідомлюючи свою відповідальність перед жителями району щодо збереження і примноження його потенціалу, забезпечення економічної спроможності та ефективної реалізації повноважень місцевого самоврядування, районна рада щиро дякує за розуміння і високу громадянську позицію депутатам обласної ради, які підтримали суспільну думку жителів Смілянського району: В.Тарасенку, М.Булатецькому, І.Нестеренку, В.Коваленко, О.Северину, В.Степовому, А.Футимі, О.Лупашку, В.Галушку, Г.Плічку, С.Лихошерсту, В.Уманцю, А.Ткаченку, В.Братанічу, А.Підгорному, О.Коваленку, В.Павличуку, С.Овчаренку, М.Авраменку, М.Мушієку, В.Бойку, О.Озірному, М.Козаку, М.Дивничу, О.Давиденку, А.Сегеді, Л.Сілко, І.Далібожаку, В.Далібожак, В.Костюченку, О.Рибченку, П.Захарцеву, А.Сахно, М.Морозюку, В.Копійченку, М.Пошиванику, О.Баштану, В.Парамонову, В.Погорілому, В.Ніжнікову, В.Веретільнику, В.Доманському, А.Коверському, А.Ярішу.

Пам’ятаймо, що добробут кожного українця, розвиток центрально-європейської держави Україна залежить від відповідальності і дієвості усіх нас.

Четвер, 24 жовтня 2019 14:24

На сесії районної ради

24 жовтня відбулася позачергова п’ятдесят друга сесія Смілянської районної ради. Сесію було скликано на вимогу дванадцяти депутатів районної ради для обрання голови ради.

Перед відкриттям пленарного засідання заступник голови районної ради Василь Латенко провів спільне засідання постійних комісій з обговорення питань, запропонованих до порядку денного, а саме: про обрання голови районної ради, про зміни у функціонуванні комунальної установи районної ради «Інклюзивно-ресурсний центр» та про укладення договору оренди адміністративного приміщення районної комунальної власності.

Депутати вирішили усі питання виносити на розгляд пленарного засідання, після чого Василь Латенко відкрив його.

За процедурою обрали секретаріат сесії, та при голосуванні порядку денного правом внесення зауважень скористались два депутата ради, запропонувавши зняти питання про обрання голови ради. Після детального обговорення пропозиція все ж не була підтримана, а питання до порядку денного сесії внесено.

73211330 512698895982761 6974494012111585280 nГоловуючий розпочав процедуру внесення та обговорення кандидатур для включення до бюлетеню таємного голосування. В результаті було внесено одну кандидатуру – Ігоря Римського.

Головуючий закликав до роботи постійно діючу відповідно до регламенту роботи районної ради лічильну комісію. Присутніх на сесії членів комісії виявилось троє, але один з них – Ігор Римський кандидував на обрання головою ради. Тому депутати внесли зміни до складу лічильної комісії, виключивши з неї І.Римського та включивши депутата за квотою ПП «УКРОП», від якої було обрано І.Римського.

Лічильна комісія провела процедуру таємного голосування, за результатами якого кандидатура не набрала більшості від загального складу ради. Результати голосування були затверджені радою.

Василь Латенко перейшов до прийняття наступних рішень.

Рада вирішила визначити комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Смілянської районної ради Черкаської області розпорядником бюджетних коштів ІІІ рівня та зобов’язати відділ освіти райдержадміністрації провести розмежування залишків асигнувань по інклюзивно-ресурсному центру за всіма кодами економічної класифікації в бюджеті 2019 року станом на 01.11.2019.

Також виконавчому апарату районної ради дано дозвіл на укладення договору оренди приміщення комунальної власності з народним депутатом України  Олександром Завітневичем для розміщення громадської приймальні.   

75091235 408210503197113 213800740395679744 n   

Понеділок, 21 жовтня 2019 07:54

На сесії обласної ради

18 жовтня заступник голови районної ради Василь Латенко взяв участь у роботі другого пленарного засідання тридцять другої сесії обласної ради сьомого скликання, що проводилось в сесійній залі Будинку рад м.Черкаси.Пленарне засідання відкрив і вів перший заступник голови обласної ради Валентин Тарасенко.

За інформацією пресцентру обласної ради на початку засідання всі присутні хвилиною мовчання вшанували пам’ять загиблих в зоні проведення АТО та ООС на сході України.

Далі головуючий оголосив про вхід до депутатської групи «Шевченків край» депутатів Володимира Лашкула, Володимира Ніжнікова, Віктора Парамонова, Віктора Погорілого і Валентина Судакевича та про те, що новостворену депутатську групу «Шевченків край» у Черкаській обласній раді очолив Микола Овчаренко. Співголовою групи став Анатолій Яріш.

Потім депутати продовжили розгляд питання про внесення змін до обласного бюджету на 2019 рік, до якого на попередньому засіданні було висловлено низку зауважень. Головне із них – розподіл бюджетних коштів на придбання інсуліну для хворих на цукровий діабет.

Із проектом поданих до бюджету змін присутніх ознайомила директор Департаменту фінансів обласної державної адміністрації Наталія Кравченко.

З цього питання розгорнулася тривала дискусія. Виступили з трибуни депутати Анатолій Скіченко, Віктор Парамонов, Олександр Вельбівець, Михайло Мушієк, Анатолій Яріш, Валентина Коваленко, Сергій Воронов, Микола Булатецький, Олександр Рибченко  та інші.

Після обговорення проект внесення змін було взято за основу.

Однак, розглянувши низку пропозицій, необхідної для ухвалення рішення кількості голосів не вистачило..

Знайшлися зауваження у депутатів і до перспективного плану формування територій громад Черкаської області, про які інформував директор Департаменту регіонального розвитку облдержадміністрації Роман Карманнік.

При голосуванні проект рішення також не набрав необхідної кількості голосів.

Опісля цього було запропоновано зробити перереєстрацію депутатів. Виявилося, що в залі немає необхідного для роботи сесії кворуму.

У роботі сесії оголошено перерву. Наступне пленарне засідання заплановано провести 25 жовтня 2019 року

Пресконференція голови Асоціації районних та обласних рад Сергія Чернова

Про продовження децентралізації, необхідність рішучих кроків, передовсім, у нормативно-правовій площині, чергові місцеві вибори обговорювали з журналістами. Моя особиста точка зору, яку поділяють мої колеги, що реформа, розпочата з прийняття у квітні 2014 року Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, заходи, здійснені для її реалізації, себе виправдовують. Але останні два роки діяльності парламенту минулого скликання стали періодом стагнації цієї реформи. Жодного законодавчого акту, який був потрібний для продовження реформи не було прийнято. Тож у багатьох напрямках прогресу не відбулося. Особливо це стосується реформування регіонального (обласного), та субрегіонального (районного) рівнів, для чого потрібні зміни до Конституції в частині місцевого самоврядування, чого не відбулося.
В Україні за роки незалежності на законодавчому рівні не врегульовані питання адміністративно-територіального устрою, при цьому використовуються нормативно-правові акти Української РСР. Хоча проект закону про засади адміністративно-територіального устрою майже два роки пролежав у Верховній Раді минулого скликання і не був розглянутий.

На моє переконання необхідно, керуючись концептуальними засадами реформи та принципами Європейської хартії місцевого самоврядування, провести розмежування повноважень між представницькою та виконавчою владою. Районні та обласні ради мають отримати право утворити власні виконавчі комітети. Відповідні державні адміністрації мають бути ліквідовані і впроваджено інститут префекта.

Для мене принципово, щоб префектура здійснювала контроль законності рішень, прийнятих радами. Але, не контроль над органами самоврядування.
Трьохмільйонна область не може мати чотири райони, як пропонують експерти з Києва. Один район з населенням близько 1,9 млн чоловік, до якого включили місто Харків і ще 13 районів області, – абсурдна!

Логіка повинна в першу чергу виходити з ПОВНОВАЖЕНЬ, а тоді буде зрозуміла необхідна кількість для можливості надання якісних та доступних адмінпослуг. З цього питання повинна бути виважена державницька позиція.
Наступного року мають відбутися чергові вибори до місцевих рад. Моя особиста позиція, з якою погоджуються мої колеги по Українській асоціації районних та обласних рад, що це повинні бути чергові вибори, а не позачергові. Відповідне рішення було схвалено Правлінням Асоціації. Немає ніякої необхідності прискорювати виборчий процес, йти на поводі політичних технологів, які змагаються за рейтинги в рамках політичних проектів. Я завжди наголошував, що велику політику не можна переносити у площину місцевого самоврядування. Місцевому самоврядуванню без того вистачає справ, навіть відповідно до чинного законодавства. Чергові місцеві вибори мають пройти на новій територіальній основі. Територія України має бути повністю покрита спроможними об’єднаними територіальними громадами; проведено моделювання укрупнення районів; здійснено чітке розмежування повноважень між представницькою та виконавчою владою, а також між місцевим, районним та обласним рівнями.

У нас є рік, щоб підготуватися до місцевих виборів. Прийняти зміни до Конституції, цей процес можливо завершити не раніше лютого наступного року. Після того, прийняти належні законодавчі акти та відповідні нормативні урядові документи, які забезпечать впровадження у життя передбачені зміни. Таким чином підійти до жовтня 2020 року з врегульованою правовою системою , яка дасть імпульс становлення місцевого самоврядування, нові можливості для розвитку кожної громади та усіх регіонів. Хочу звернути увагу на недосконалість виборчого законодавства. При формуванні місцевих рад, третє скликання поспіль проводяться експерименти. Наприклад, обласна рада п’ятого скликання формувалася виключно за партійними списками. У шостому скликанні половину депутатів обирали за мажоритарною системою, половину – за пропорційною. Поточне скликання формувалося із застосуванням відкритих списків, але таким чином, що не має рівного представництва територій, окремі райони, міста, громади зовсім не мають свого представництва в обласних радах. (На Харківщині відсутні депутати облради на 23 виборчих округах; м. Люботин, Барвінківський, Шевченківський райони не мають жодного депутата облради)Аналогічна ситуація по всій країні .Отже , система дискредитує себе в очах виборців.Пресконференція